Regulamin aplikacji

§ 1 DEFINICJE

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Usługodawcy – rozumie się przez PJK SOFT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą przy ul. Innowacyjna 1, 16-400 Suwałki, NIP 8442389430, REGON 54196541, KRS 0001177731
  2. Usługobiorcy – rozumie się przez to osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usług udostępnionych w Aplikacji na zasadach określonych w Regulaminie występującą jako Mieszkaniec, Przedsiębiorca lub JST,
  3. Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin,
  4. Rejestracji – rozumie się przez to rejestrację Użytkownika w Aplikacji przez Usługodawcę wymagającą podania podstawowych informacji umożliwiających stworzenie Konta, które umożliwia uzyskanie dostępu do funkcji Aplikacji,
  5. Mieszkańcu – rozumie się przez to osobę fizyczną zamieszkującą na terenie danej JST,
  6. Przedsiębiorcy – rozumie się przez to osobę fizyczną osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną prowadzącą działalność gospodarczą,
  7. JST – rozumie się przez to jednostkę samorządu terytorialnego – gminę, powiat, województwo,
  8. Organizacji – rozumie się przez to jednostki budżetowe oraz samorządową instytucję kultury danej JST,
  9. Koncie – rozumie się przez to konto Usługobiorcy w Aplikacji umożliwiające korzystanie z funkcjonalności Aplikacji. Rozróżnia się Konto Mieszkańca, Konto Przedsiębiorcy ( Profil Biznesowy) oraz Konto JST,
  10. Portfelu – rozumie się przez to rachunek ewidencyjny prowadzony przez Usługodawcę w Aplikacji, na którym ewidencjonowane są środki pieniężne wpłacone przez Usługobiorcę w celu zakupu Biletów dostępnych w Aplikacji,
  11. Zasileniu Portfela – rozumie się przez to czynność polegającą na wpłacie przez Usługobiorcę środków pieniężnych na Portfel za pośrednictwem dostępnych Metod płatności w celu zwiększenia Salda w oparciu o instrument płatniczy w ramach wyłączenia ustawowego, o którym mowa w art. 6 pkt 11) ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 30 z późn.zm., dalej jako: „u.u.p.”),
  12. Bilecie – rozumie się przez to bilet komunikacji miejskiej lub bilet na wydarzenie lub imprezę dostępną do zakupu w Aplikacji,
  13. Bilecie Elektronicznym – rozumie się przez to bilet w postaci elektronicznej potwierdzony w Aplikacji, uprawniający do przejazdu środkami komunikacji miejskiej lub uczestnictwa w wydarzeniu,
  14. Metodzie płatności – rozumie się przez to dostępny w Aplikacji sposób dokonania płatności za Zasilenie Portfela lub bezpośredni zakup Biletów, w szczególności: szybkie przelewy internetowe, płatności kartą płatniczą, BLIK lub inne metody udostępnione przez zewnętrznego operatora płatności,
  15. Cenniku – rozumie się przez to cennik Usług zamieszczony na stronie Aplikacji,
  16. Powiadomieniach Push krótka wiadomość przekazywana Usługobiorcy bezpośrednio na jego urządzenie,
  17. Systemie sztucznej inteligencji (AI) – rozumie się przez to oprogramowanie/algorytm wykorzystujące procesy uczenia mechanicznego, wykorzystywane jako narzędzie wspomagające świadczenie Usług,
  18. Umowie – rozumie się przez to umowę o świadczenie Usług zawartą pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą,
  19. Usłudze – rozumie się przez to usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144 poz. 1204 z późn. zm.) w ramach Aplikacji.

§ 2 ZASADY DZIAŁANIA APLIKACJI

  1. Regulamin określa warunki świadczenia Usług przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorców polegający na dostępie do Aplikacji i korzystania z jej funkcjonalności służącej do:
    1. przeglądania i publikacji wydarzeń, aktualności dotyczących obszaru JST, którą obsługuje Aplikacja,
    2. zakupu Biletów komunikacji miejskiej,
    3. zakupu biletów na wydarzenia i imprezy oferowane w Aplikacji,
    4. zarządzania Portfelem (Doładowanie, wykorzystanie środków).
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego lub trwałego zablokowania dostępu do Aplikacji Usługobiorcy, który:
    a) naruszył postanowienia Regulaminu lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
    b) działa na szkodę Usługodawcy,
    c) dostarcza treści o charakterze bezprawnym,
    d) podał nieprawdziwe dane w procesie Rejestracji.
  3. Korzystanie z Aplikacji lub Usług w sposób naruszający obowiązujące przepisy prawa, zasady współżycia społecznego, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy i dobre imię Usługodawcy jest zabronione. W szczególności niedozwolone jest wprowadzanie treści zawierających wulgaryzmy, treści obsceniczne, pornograficzne, nawołujące do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia bez podana przyczyny dowolnych treści wprowadzanych przez Usługobiorców do Aplikacji.
  5. Usługodawca informuje, że w ramach świadczenia Usług wykorzystuje System sztucznej inteligencji (AI) służący jako narzędzie wspierające świadczenie Usług i jest klasyfikowany jako system AI ograniczonego ryzyka w rozumieniu art. 50 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/1689 z dnia 13 czerwca 2024 r. ustanawiającego zharmonizowane przepisy dotyczące sztucznej inteligencji  w celu:
    • kategoryzacji i tworzenia streszczeń treści wprowadzanych do Aplikacji przez Usługobiorców,
    • dopasowywania treści i funkcjonalności do preferencji Usługobiorcy ( Personalizacja), na podstawie jego aktywności w Aplikacji (np. oglądanych materiałów, wyszukiwań, kliknięć).
  6. Personalizacja treści odbywa się w celu poprawy jakości korzystania z Aplikacji oraz prezentowania treści bardziej dopasowanych do zainteresowań Usługobiorcy.
  7. Akceptując niniejszy Regulamin, Usługobiorca przyjmuje do wiadomości,  że  podczas korzystania z Aplikacji wchodzi w interakcję z Systemem sztucznej inteligencji (AI), który automatycznie przetwarza dane w celu realizacji funkcji opisanych w ust. 6 i 7 powyżej oraz wyraża zgodę na stosowanie powyższych mechanizmów personalizacji.
  8. Usługodawca dołoży starań, aby systemem sztucznej inteligencji (AI) w Aplikacji działał prawidłowo, jednakże ze względu na charakter technologii AI nie gwarantuje całkowitej bezbłędności jego działania.

§ 3 WYMAGANIA TECHNICZNE

  1. W celu skorzystania z Aplikacji niezbędne jest posiadanie urządzenia elektronicznego z dostępem do sieci internetowej oraz z zainstalowana przeglądarką internetową np. Microsof Edge, Chrome, Firefox, Safari, Opera. W celu optymalnego działania Aplikacji zalecamy pobranie i korzystanie z najnowszej wersji wybranej przeglądarki. Koszty dostępu do Internetu ponosi korzystający z Usługi według obowiązującej Go u danego operatora taryfy.
  2. W celu skorzystania z pełnej funkcjonalności niektórych Usług dostępnych w Aplikacji niezbędne jest włączenie w przeglądarce internetowej Usługobiorcy obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script, Java, Flash, a także cookies.
  3. Korzystanie z Aplikacji za pomocą urządzenia mobilnego wymaga spełnienia przez urządzenie mobilne ( smartfon, tablet) z którego korzysta Usługobiorca, minimalnych wymagań technicznych: podłączenie do sieci Internet, zainstalowany system operacyjny Android min. 8.0 lub OIS min. 11.0 oraz zainstalowaną aplikację pobraną ze SklepGoogle lub AppStore .
  4. Do założenia Konta Usługobiorca musi posiadać aktywny adres e-mail.

§4 ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH W APLIKACJI

  1. Zakres Usług świadczonych przez Usługodawcę jest uzależniony od rodzaju Konta.
  2. Usługodawca umożliwia Mieszkańcowi korzystanie z następujących usług:
    1. założenie i prowadzenie Konta w Aplikacji,
    2. przeglądanie aktualności z JST (np. imprez, wydarzeń),
    3. personalizowania wiadomości,
    4. dostęp do kalendarza wydarzeń,
    5. tworzenia listy wydarzeń w których Mieszkaniec chce wziąć udział,
    6. dostęp do mapy miejsc na terenie JST,
    7. dostęp do usług JST,
    8. złożenia wniosku do JST o wyrobienie karty mieszkańca,
    9. zakup Biletów komunikacji miejskiej,
    10. zakup Biletów na wydarzenia lub imprezy oferowane w Aplikacji,
    11. prowadzenie Portfela (Doładowanie i wykorzystanie środków),
  3. Usługodawca umożliwia Przedsiębiorcy korzystanie z następujących usług:
    1. założenie i prowadzenie Konta w Aplikacji – Profilu Biznesowego,
    2. możliwość dodawania, usuwania/modyfikacji wpisów ( aktualności, wydarzeń),
    3. promowanie dodanych przez Przedsiębiorcę wydarzeń za pomocą dostępnych w Aplikacji narzędzi ( odpłatnie).
  4. Usługodawca umożliwia JST korzystanie z następujących usług:
    1. założenie i prowadzenie Konta w Aplikacji,
    2. możliwość dodawania/usuwania/modyfikacji wpisów ( aktualności, imprez, wydarzeń, ogłoszeń),
    3. dodawania i aktywacji profilu Organizacji,
    4. tworzenia kart pracowników.

§ 5 ZŁOŻENIE KONTA ORAZ ZAWARCIE UMOWY

  1. Z podstawowych funkcji Aplikacji takich jak przeglądanie wydarzeń oraz aktualności z samorządu Usługobiorca może korzystać bez Rejestracji i utworzenia Konta w Aplikacji.
  2. Warunkiem korzystania z zaawansowanych funkcji Aplikacji wymaga Rejestracji Usługobiorcy i założenia Konta.
  3. Usługodawca zakłada:
    1. Konto Mieszkańca po uzupełnieniu przez Mieszkańca formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Aplikacji,
    2. Konto Przedsiębiorcy ( Profil Biznesowy) po uprzednim kontakcie mailowym lub telefonicznym z Usługodawcą oraz weryfikacji przez Usługodawcę prawdziwości danych podanych przez Przedsiębiorcę,
    3. Konto JST – po uprzednim kontakcie mailowym lub telefonicznym z Usługodawcą.
  4. W każdym przypadku założenia Konta w Aplikacji wymagana jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki prywatności przez Usługobiorcę. Akceptacja Regulaminu przez Usługobiorcę jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia o zapoznaniu się z treścią Regulaminu i akceptacji wszystkich jego postanowień.
  5. Użytkownik w formularzu rejestracyjnym wskazuje co najmniej dane, których wypełnienie oznaczone jest w formularzu rejestracyjnym jako obowiązkowe.
  6. Podawane przez Mieszkańca w formularzu rejestracyjnym dane, muszą być zgodne ze stanem faktycznym oraz prawnym. W czasie korzystania z Aplikacji Mieszkaniec jest zobowiązany do aktualizacji tych danych w przypadku ich zmiany.
  7. Do Konta Usługobiorca może się zalogować podając login i hasło lub za pośrednictwem konta Google lub Apple ID.
  8. Usługodawca wysyła na adres email Usługobiorcy podany przy Rejestracji lub zakładaniu Konta link aktywacyjny do weryfikacji podanego przez Usługobiorcę adres email.
  9. Z chwilą kliknięcia przez Usługobiorcę w link aktywacyjny dochodzi do zawarcia Umowy.
  10. Usługobiorcy będącemu konsumentem przysługują uprawnienia do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa w terminie 14 dni od zawarcia Umowy. Z uprawnienia można skorzystać przesyłając oświadczenie o odstąpieniu do Usługodawcy tradycyjną pocztą lub pocztą elektroniczną (do zachowania terminu wystarczy wysłanie pisma przed jego upływem).
  11. W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca usuwa Konto Usługobiorcy w Aplikacji.

§ 6 CZAS TRWANIA UMOWY

  1. Umowa dotycząca korzystania z Konta zostaje zawarta na czas nieokreślony.
  2. Do zawarcia Umowy na korzystanie z innych Usług niż wymieniona w ust.1 powyżej, a wymienionych w Cenniku dochodzi w momencie wyboru i wniesieni i przyjęcia Usługi do realizacji przez Usługodawcę o czym Usługodawca informuje Usługobiorcę w wiadomości przesłanej na adres email Usługobiorcy wraz z podsumowaniem złożonego zamówienia.
  3. W ramach Umowy o której mowa w ust. 2 powyżej Usługobiorca ma możliwość korzystania z zamówionej Usługi przez okres wskazany w Umowie, który jest jednoczenie okresem obowiązywania Umowy.
  4. Samodzielne usunięcie Konta w Aplikacji przez Usługobiorcę odbywa się z poziomu Konta poprzez kliknięcie „Usuń konto” i postępowanie zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Proces usunięcia Konta jest nieodwracalny i powoduje trwałe usunięcie wszystkich danych Usługobiorcy powiązanych z Kontem.
  5. Usługodawca może wypowiedzieć Usługobiorcy Umowę w trybie natychmiastowym w przypadku gdy Usługobiorca naruszył postanowienia Regulaminu/Umowy, gdy działania Usługobiorcy są sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami lub naruszają dobry wizerunek Aplikacji lub dobre imię Usługodawcy. W przypadku wypowiedzenia Umowy o którym mowa w zdaniu poprzednim Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą doręczenia Usługobiorcy oświadczenia o jej wypowiedzeniu, chyba że z postanowień Umowy wynika co innego.
  6. Rozwiązanie umowy, o której mowa w ust. 6 powyżej, skutkuje usunięciem Konta Usługobiorcy w Aplikacji oraz powiązanych z nim danych.

§ 7 PORTFEL – ZASADY FUNKCJONOWANIA

  1. Portfel stanowi rachunek ewidencyjny prowadzony przez Usługodawcę wyłącznie w celach technicznych związanych z ewidencją środków wpłaconych przez Usługobiorcę na zakup Biletów i innych usług dostępnych w Aplikacji.
  2. Portfel nie stanowi rachunku bankowego, rachunku płatniczego ani depozytu w rozumieniu przepisów prawa bankowego lub ustawy o usługach płatniczych. Usługodawca nie jest bankiem, instytucją płatniczą ani instytucją pieniądza elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.
  3. Środki zgromadzone w Portfelu:
    1. służą wyłącznie do zakupu Biletów i innych usług oferowanych w Aplikacji,
    2. nie mogą zostać przekazane innym Usługobiorcom,
    3. nie stanowią depozytu bankowego i nie generują odsetek ani innych korzyści finansowych.
  4. Minimalna kwota pojedynczego Zasilenia Portfela wynosi 10,00 zł (dziesięć złotych). Usługodawca może określić maksymalną kwotę Salda możliwą do zgromadzenia w Portfelu.
  5. Zasilenie Portfela następuje za pośrednictwem dostępnych w Aplikacji Metod płatności oferowanych przez zewnętrznego operatora płatności.
  6. Środki wpłacone na Portfel są widoczne w Aplikacji niezwłocznie po otrzymaniu przez Usługodawcę potwierdzenia pozytywnej autoryzacji płatności od operatora płatności.
  7. Usługobiorca ma prawo w każdej chwili sprawdzić stan Salda w Portfelu oraz historię dokonanych transakcji w panelu Konta w Aplikacji.
  8. W przypadku wypowiedzenia Umowy przez którąkolwiek ze stron, Usługobiorca ma obowiązek wycofać środki zgromadzone w Portfelu najpóźniej do dnia upływu okresu wypowiedzenia. W tym celu Usługobiorca powinien złożyć dyspozycję wycofania środków zgodnie z ust. 9 powyżej lub wykorzystać środki na zakup Biletów i usług dostępnych w Aplikacji.
  9. Jeżeli Usługobiorca nie wycofał środków zgromadzonych w Portfelu w terminie określonym w ust. 10, Usługodawca:
    1. podejmuje próbę przekazania środków na rachunek bankowy Usługobiorcy, jeżeli dane rachunku są znane Usługodawcy,
    2. w przypadku braku możliwości zwrotu środków z przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy (np. brak danych rachunku bankowego, nieaktualny adres e-mail), Usługodawca przechowuje środki przez okres 12 miesięcy od dnia rozwiązania Umowy, w którym to okresie Usługobiorca może zgłosić się po ich odbiór,
    3. po upływie okresu wskazanego w lit. b) powyżej, niewycofane środki ulegają przepadkowi na rzecz Usługodawcy.
  10. W przypadku rozwiązania Umowy z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Usługodawcy (w tym zakończenia działalności Aplikacji), Usługobiorca ma prawo do pełnego zwrotu środków zgromadzonych w Portfelu na dzień rozwiązania Umowy. Zwrot następuje na rachunek bankowy Usługobiorcy wskazany w zgłoszeniu przesłanym do Usługodawcy, w terminie 30 dni od rozwiązania Umowy, bez potrącania opłaty manipulacyjnej.
  11. W przypadku rozwiązania Umowy przez Usługodawcę z przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy, Usługobiorca zachowuje prawo do wycofania środków zgromadzonych w Portfelu na zasadach określonych w ust. 11, z zastrzeżeniem że Usługodawca może potrącić ze środków podlegających zwrotowi opłatę manipulacyjna o której mowa w ust. 10.
  12. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę dostępu do Portfela w wyniku ujawnienia przez Usługobiorcę danych logowania osobom trzecim.

§ 8 ZAKUP BILETÓW

  1. Zakup Biletu odbywa się poprzez pobranie odpowiedniej kwoty z Salda zgromadzonego w Portfelu. W przypadku niewystarczającego Salda Usługobiorca może dokonać bezpośredniej płatności za Bilet wybraną Metodą płatności lub najpierw doładować Portfel.
  2. Bilet Elektroniczny jest udostępniany Usługobiorcy w Aplikacji niezwłocznie po zrealizowaniu zakupu.
  3. Zakup Biletu zostaje zrealizowany po:
    1. pomyślnym pobraniu środków z Portfela Usługobiorcy, lub
    2. otrzymaniu przez Usługodawcę potwierdzenia pozytywnej autoryzacji płatności bezpośredniej od operatora płatności

§ 9 BILETY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ

  1. Aplikacja umożliwia Usługobiorcy zalegalizowanie przejazdu środkami komunikacji miejskiej poprzez zakup biletu w postaci Biletu Elektronicznego. Wybór rodzaju biletu, ilości biletów, następuje za pośrednictwem Aplikacji i wymaga weryfikacji szczegółów danego biletu przez Użytkownika. Użytkownik otrzyma potwierdzenie na swoje Urządzenie, które będzie zawierać wszystkie informacje dotyczące rodzaju biletu, czasu, ważności, itp.
  2. Opłaty za bilety dostępne w Aplikacji są określone w aktualnej taryfie przewozu osób i bagażu przewoźnika.
  3. Wydruki Biletów Elektronicznych z komputerów lub innych urządzeń nie będą honorowane jako elektroniczny bilet uprawniający do korzystania z usługi przewozu i mogą one służyć wyłącznie do celów reklamacyjnych, chyba że postanowienia danego przewoźnika stanowią inaczej.
  4. Usługobiorca przyjmuje do wiadomości i zgadza się na to, iż w trakcie kontroli biletów zobowiązany jest do okazania kontrolerowi otrzymanego potwierdzenia na swoim Urządzeniu.
  5. Moment aktywacji biletu jest odpowiednio uregulowany w regulaminie danego przewoźnika i udostępniany Usługobiorcy zgodnie z postanowieniami wewnętrznymi wybranego przewoźnika.
  6. Zasady zwrotów biletów regulowane są zgodnie z postanowieniami wewnętrznymi przewoźnika
  7. W przypadku niemożności skorzystania z Aplikacji, Usługobiorca zobowiązany jest do nabycia i/lub skasowania tradycyjnego biletu na przejazd środkami komunikacji.

§ 10 ZAKUP BILETU NA WYDARZENIE LUB IMPREZY

  1. Aplikacja umożliwia zakup Biletów na wydarzenia lub imprezy oferowane w Aplikacji.
  2. Usługobiorca przyjmuje do wiadomości i zgadza się na to, iż w trakcie kontroli biletów zobowiązany jest do okazania osobie upoważnionej przez organizatora otrzymanego potwierdzenia na swoim Urządzeniu.
  3. Usługodawca nie jest organizatorem wydarzeń i imprez i odpowiada jedynie za to, że Bilety nabyte z wykorzystaniem Aplikacji będą uznawane przez organizatora wydarzenia/imprezy za uprawniające do uczestnictwa w wydarzeniu/imprezie.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, za to że organizator wydarzenia/imprezy nie wpuści na wydarzenie/imprezę Usługobiorcę posiadającego Bilet, a nie spełniającego ograniczenia wiekowego lub innych warunków wprowadzonych przez organizatora wydarzenia/imprezy umożliwiającego udział w wydarzeniu/imprezie
  5. Każdy Usługobiorca zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem wprowadzonym przez organizatora wydarzenia/imprezy przed podjęciem czynności zmierzających do zakupu Biletu w Aplikacji.
  6. Zgodnie z art. 38 pkt 12 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827), Usługobiorcy nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zakupu Biletu na wydarzenie/imprezę.
  7. Zwrot środków zapłaconych przez Usługobiorcę za Bilet w przypadku odwołania lub przełożenia wydarzenia/imprezy możliwy jest wyłącznie na zasadach określonych w regulaminie organizatora wydarzenia/imprezy.

§ 11 PŁATNOŚCI ORAZ FAKTUROWANIE

  1. Korzystanie z Usług jest odpłatne lub nieodpłatne:
    1. korzystanie z Usług przez Mieszkańca jest nieodpłatne,
    2. korzystanie z Usług przez Przedsiębiorcę jest nieodpłatne poza Usługami wskazanymi w Cenniku które są odpłatne,
    3. korzystanie z Usług przez JST jest odpłatne na zasadach określonych w odrębnej Umowie.
  2. Przedsiębiorca zobowiązany jest uiścić z góry opłatę za Usługę zgodnie z Cennikiem. Ceny podane w Cenniku są cenami netto i zostanie do nich doliczony podatek od towarów i usług w obowiązującej wysokości.
  3. Aktywacja płatnej Usługi następuje automatycznie po otrzymaniu przez Usługodawcę potwierdzenia poprawnego przeprowadzenia transakcji dokonanego przez instytucję płatniczą pośredniczącą w realizacji płatności.
  4. Po wniesieniu opłaty Przedsiębiorca uzyskuje dostęp do zakupionej Usługi.
  5. Faktura VAT za korzystanie z Usług będzie wystawiana do 5 dni od otrzymania opłaty za Usługę przez Usługodawcę.
  6. Przedsiębiorca oświadcza, że akceptując niniejszy Regulamin wyraża zgodę na przesyłanie faktury VAT w postaci nieedytowalnego pliku PDF na adres email Przedsiębiorcy podany przy zakładaniu Konta.
  7. W przypadku cofnięcia zgody na przesyłanie faktury VAT w formie elektronicznej Usługodawca traci prawo od dnia następującego po otrzymaniu zawiadomienia Usługobiorca o cofnięciu zgody prawo do wystawiania faktur VAT w formie elektronicznej. W takim przypadku Usługodawca będzie wysyłał faktury VAT w formie papierowej pocztą tradycyjną na adres Przedsiębiorcy podany przy zakładaniu Konta.
  8. Przedsiębiorca może dokonać płatności za Usługi:
    1. za pomocą szybkich przelewów i płatności online udostępnionych przez Usługodawcę za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności,
    2. karty płatniczej (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro).
  9. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068.
  10. Bilet elektroniczny nie jest fakturą VAT.
  11. Usługodawca może wystawiać na rzecz Usługobiorcy faktury VAT z tytułu zakupu Biletu. W takim przypadku Usługobiorca ma obowiązek wskazać dane do faktury. Usługobiorca wyraża zgodę na przesyłanie faktur za Bilety w formie elektronicznej w postaci nieedytowalnego pliku pdf na adres email wskazany przez Usługobiorcę.

§ 12 OBOWIĄZKI UŁUGOBIORCY

  1. Usługobiorca jest zobowiązany w szczególności do:
    1. korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Aplikacji,
    2. korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
    3. korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Usługobiorców.
  2. Usługobiorca, korzystając z funkcjonalności zamieszczania w Aplikacji aktualności, wydarzeń oraz innych wpisów obowiązany jest do korzystania z niej w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca publikując aktualności, wydarzenia oraz inne wpisy w Aplikacji jest zobowiązany do tego aby informacje zawarte we wpisach w Aplikacji były zgodne ze stanem faktycznym, rzetelne i niewprowadzające w błąd. Zamieszczane przez Usługobiorcę w Aplikacji treści nie mogą mieć charakteru bezprawnego, zawierać wulgaryzmów oraz treści znieważających, pomawiających i naruszających dobra osobiste osób trzecich, nawoływać do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt lub pochwalają taką przemoc, propagować jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa, nawoływać do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść; znieważać grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości; zawierać treści o charakterze szowinistycznym lub mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej; obrażać uczucia religijne; nawoływać do zachować niebezpiecznych lub pochwalać takie zachowania.
  3. Usługodawca ma prawo usunąć lub skorygować wpis zamieszczony w Aplikacji przez Usługobiorcę w przypadku niespełnienia przez wpis warunków określonych w Regulaminie lub naruszający prawo.

§ 13 ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Aplikacji spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Aplikacji z infrastrukturą techniczną Usługobiorcy.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z niemożliwości użycia lub błędnego działania Aplikacji oraz nieprawidłowego korzystania z Aplikacji przez Usługobiorcę.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wywołane ujawnieniem przez Usługobiorcę osobie trzeciej danych dostępowych do Konta tj. loginu i hasła.
  4. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie wyłącza się odpowiedzialność Usługodawcy za szkody, w tym szkody powstałe po stronie Usługobiorcy w związku z Usługami lub Aplikacją w tym w szczególności szkody wynikające bezpośrednio lub pośrednio z tytułu korzystania przez Usługobiorcę z Usług i Aplikacji oraz jakichkolwiek awarii lub przerw w działaniu Aplikacji wynikających z błędów, utraty danych, defektów, wirusów, przerw lub opóźnień w działaniu lub transmisji danych lub z jakichkolwiek innych przyczyn.
  5. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Usługodawcę postanowień Regulaminu lub Umowy, Usługodawca ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługobiorcy do wysokości szkody rzeczywistej z wyłączeniem utraconych korzyści.
  6. Usługodawca nie odpowiada za treści oraz materiały udostępniane przez Usługobiorców w Aplikacji oraz za podanie nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych danych przez Usługobiorcę.

§ 14 REKLAMACJE DOTYCZĄCE NIEPRAWIDŁOWEGO DZIAŁANIA APLIKACJI

  1. Usługodawca rozpatruje wyłącznie reklamacje dotyczące działania Aplikacji, w tym funkcjonalności Portfela oraz procesu zakupu Biletów.
  2. Reklamacje dotyczące Biletów komunikacji miejskiej lub biletów na wydarzenia należy kierować bezpośrednio do przewoźnika lub organizatora wydarzenia zgodnie z ich regulaminami.
  3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
  4. Usługodawca rozpatruje wyłącznie reklamacje dotyczące działania Serwisu.
  5. Reklamacja powinna zawierać informacje i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; roszczenia Usługobiorcy; oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługobiorcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  6. W przypadku, gdy złożona reklamacja nie spełnia warunków Usługodawca niezwłocznie poinformuje o konieczności jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
  7. Usługodawca zastrzega sobie prawo pozostawienia reklamacji bez odpowiedzi, jeżeli reklamacja nie będzie zawierać danych wystarczających do identyfikacji Usługobiorcy lub podmiotu, który wniósł reklamację lub nie będzie zawierać danych umożliwiających udzielenia i wysłania odpowiedzi reklamacyjnej.
  8. Odpowiedź na reklamację może być udzielona:
    1. pisemnie, poprzez przesłanie odpowiedzi na adres Usługobiorcy/Reklamującego,
    2. drogą elektroniczną na wskazany przez Usługobiorcy/Reklamującego adres poczty elektronicznej.

§15 DANE OSOBOWE

§ 16 INFORMACJA O ZAGROŻENIACH

  1. Usługobiorca jak każdy inny użytkownik Internetu narażony jest na potencjalne zagrożenie związanie z korzystaniem z sieci Internetu.
  2. Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą m.in.:
    1. złośliwe oprogramowanie (ang. Malware) – różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, konie trojańskie, ransomware, adware, scareware i inne szkodliwe programy,
    2. programy szpiegujące (ang. Spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody autorowi programu;
    3. spam – czyli niezamówiona informacja reklamowa (handlowej) przekazywana drogą elektroniczną;
    4. wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. Phishing);
    5. włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem narzędzi hackerskich;
    6. kryptoanaliza – możliwość odnalezienia słabości systemu kryptograficznego w celu umożliwienia jego złamania lub obejścia.
    7. Usługobiorca, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien wyposażyć swoje urządzenia, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i zaporę sieciową (firewall).

§17 ZASTRZEŻENIA PRAWNE

  1. Wszelkie prawa własności intelektualnej do Aplikacji w szczególności zawartych w ich ramach elementów tekstowych, graficznych, multimedialnych oraz oprogramowania i baz danych należą do Usługodawcy.
  2. Usługobiorca jest uprawniony do korzystania z Aplikacji tylko i wyłącznie w sposób określony Regulaminem lub odmienną umową.
  3. Usługodawca w celu umożliwienia Usługobiorcy korzystanie z Aplikacji udziela Usługobiorcy nieodpłatnej, niewyłącznej, niezbywalnej, nieprzenoszalnej, nieograniczonej terytorialnie udzielonej na czas korzystania z Aplikacji i licencji na korzystanie z Aplikacji. Usługobiorcy nie przysługują jakiekolwiek inne prawa, w tym prawa własności intelektualnej, ponad wyraźnie wskazane w Regulaminie, w szczególności Usługobiorcy nie przysługuje uprawnienie do jakiegokolwiek wykorzystania kodów źródłowych Aplikacji. Naruszenie postanowień niniejszego punktu skutkować może naruszeniem autorskich praw majątkowych Usługodawcy do Aplikacji oraz pociągnięciem Usługobiorcy do odpowiedzialności prawnej z tego tytułu.
  4. Licencja udzielana jest na czas nieoznaczony, nie dłuższy jednak niż okres obowiązywania Umowy o korzystanie z Aplikacji.
  5. Licencja upoważnia do korzystania z Aplikacji na urządzeniach elektronicznych Usługobiorcy bez prawa do udzielania sublicencji.
  6. Niedopuszczalne są działania Usługobiorcy polegające w szczególności na:
    1. badaniu i testowaniu funkcjonowania Aplikacji w celu poznania idei i zasad jej funkcjonowania, w tym: dezasemblacja, dekompilacja, tłumaczenie, jak również podejmowanie innych prób odkrycia kodu źródłowego lub podstawowych składników modeli, algorytmów i systemów Aplikacji (z wyjątkiem zakresu, w jakim takie ograniczenia są sprzeczne z obowiązującym prawem),
    2. samodzielnej modyfikacji programistycznej Aplikacji,
    3. uzyskiwaniu informacji, w sposób inny niż od Usługodawcy, o wewnętrznej strukturze lub zasadach działania Aplikacji,
    4. publikowaniu Aplikacji,
    5. innym niż publikowanie udostępnianiu Aplikacji osobom trzecim, w tym wynajmowaniem, wydzierżawianiem, użyczaniem lub przekazywaniem, w szczególności w celu skopiowania Aplikacji.

§18 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:
    1. konieczności dostosowania do powszechnie obowiązujących przepisów prawa, wykładni lub wytycznych uprawnionych organów;
    2. wydanie orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony organ,
    3. zapobieganie naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałanie nadużyciom, a także usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu,
    4. zmiany w zakresie nazw, adresów lub danych firmowych wskazanych w treści Regulaminu;
    5. zmiany funkcjonalności Serwisu.
    6. O zmianie Regulaminu Usługodawca powiadomi Usługobiorcę za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy podany przy Rejestracji, na co najmniej 7 dni przed ich wejściem w życie. W przypadku braku akceptacji zmian Usługobiorca ma prawo rozwiązania umowy o świadczenie Usług bez zachowania okresu wypowiedzenia poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie co dokumentowej w terminie 7 dni od daty otrzymania powiadomienia o zmianie lub równoznacznego z wypowiedzeniem Umowy samodzielnego usunięcia Konta.